Zatrudniamy pracownika - pierwszy etap
Aby proces rekrutacji nowego pracownika przebiegł pomyślnie, należy przede wszystkim jasno i dokładnie określić, czym ta osoba była się zajmować oraz które są wymagania co do jej wykształcenia, umiejętności, doświadczenia zawodowego a czasem nawet posiadania pewnych cech charakteru niezbędnych z punktu widzenia rekrutującego.
Im dokładniej uda się wskazać profil idealnego kandydata, tym łatwiej jest później taką osobę znaleźć. Kolejnym etapem jest opublikowanie ogłoszenia oraz selekcja przysłanych dokumentów aplikacyjnych.
Po wstępnej selekcji następuje najtrudniejszy chyba etap procesu rekrutacji, czyli rozmowy kwalifikacyjne. Podczas rozmów kwalifikacyjnych następuje bowiem konfrontacja informacji zawartych w nadesłanych przez kandydatów CV ze stanem faktycznych.
Artykuły o biznesie: Szkolenie z rekrutacji
Etap rozmów kwalifikacyjnych powinien zakończyć się wyborem najlepszego kandydata. Jeśli jednak tak się nie stanie, procedurę rekrutacji trzeba przeprowadzić ponownie.
Oczywiście, w każdej firmie proces rekrutacyjny wygląda nieco inaczej, natomiast większość stosuje z powodzeniem powyższy, tradycyjny model.
Komentarze
Prześlij komentarz